Skip to content

When the green woods laugh with the voice of joy

26.07.11

Fotografert av meg med Canon EOS 5D mk II + Canon EF 50mm f/1.8
Modell: Amalie Riis

13 Comments leave one →
  1. Maria L permalink
    26.07.11 10:45 am

    Nydelige bilder og nydelig modell! Du er flink!

  2. 26.07.11 9:54 pm

    så vakre bilder! jeg likte nok de to øverste best, siden lyset er så fint i dem :) fine farger også :)

  3. 27.07.11 9:14 pm

    Fine bilder, altså! Liker lyset veldig godt! :)

  4. 27.07.11 10:03 pm

    Fine bilder :)

  5. 28.07.11 6:15 pm

    fantastisk fint!

  6. anonym permalink
    29.07.11 4:12 pm

    Soft og fint lys, men du ender opp med litt for mye kontrast (låret er overeksponert, mens leggen er undereksponert). RAW hjelper jo endel, men et opplett med blits, plassert til venstre for motivet, med softbox eller paraply, ville gitt en veldig god eksponering, og et godt utgangspunkt for videre justering i post.

    Det som koster er å få blitsen av kameraet, og kunne trigge denne trådløst (kabel går, men blir veldig fort bare irriterende). Det finnes en rekke triggere (http://www.diyphotography.net/radio-slave-triggers-pocketwizard-review-part-1), Elinchrome Skyport er en jeg har god erfaring med.

    Stativ og paraply (hvit gjennomsiktig) skal man kunne få billig på Ebay o.l. (under 200 kr).

    • 31.07.11 8:03 pm

      Tusen takk for konstruktiv kritikk! Og takk for tips til utstyr som kan være nyttig. Lysforholdet var litt vanskelig ja. Prøvde å plassere modellen min under ikke alt for hardt lys, som skygge fra grenene, men det lot seg ikke alltid gjøre. Er klar over mye av det du kommenterer, men likevel, takk for tips.

  7. 31.07.11 8:46 am

    Kjempeflotte bilder!! :) Liker at de er litt quirky ;)

    Jeg er forresten overbevist at jeg så deg på Oasen på fredag og gikk målrettet inn på Cubus.
    Men du var litt langt foran meg, så jeg tørte ikke å si hei :) Hehe.. Det fikk meg til å tenke at jeg ikke har vært inne på bloggen din på lenge, og det fikk meg også til å finne ut at av en eller grunn har ikke innleggene dine dukket opp på bloglovin. Jeg er liksom helt avhengig av bloglovin for å gå inn på blogger.. Hehe.. Men har fjernet deg, og lagt deg til på nytt – så får vi se om det funker ;)

  8. thea permalink
    31.07.11 6:24 pm

    hellane, du er flink jente!

  9. 25.08.11 1:52 pm

    For noen herlige bilder, og for en herlig skog! Hvor er dette? Regner med det er i Bergensområdet et sted, siden du er fra Bergen, men jeg tror ikke jeg har vært der noen gang.

    • 25.08.11 7:13 pm

      Disse bildene er faktisk tatt på Fløyen! Det er ikke så mange som klarer å se det. Disse bildene er ikke tatt så langt fra fløyen stasjon :)

      • 26.08.11 2:42 pm

        Hehe, det ville jeg aldri ha gjettet! Den mosen så bare herlig ut å gå i ;)

  10. 03.09.11 8:02 pm

    For et nydelig sted å ta bilder! :) og veldig fine også! elsker hvordan modellen står!

Leave a Reply

