Skip to content

24022011

26.02.11

Jeg blir bombardert med mail og kommentarer som lyder slik “Hvordan redigerer du bildene dine? Hvordan får du det matte/hvite/lyse laget over bildene dine? Hvordan får du sånn vintage effekt på bildene dine? Hvordan får du bildene dine til å se gammeldagse ut?” – Slike spørsmål får jeg så og si daglig. Og jeg vil bare minne dere på at jeg har en “photoshop“- kategori til høyre i sidebaren min. Så hvis dere lurer på hvilken “mal” jeg tar utgangspunkt i når jeg redigerer bildene mine kan dere gå inn der og se. I det siste har jeg variert svært mye og brukt forskjellige teknikker, så ikke se bort i fra at Photoshop-kategorien blir oppdatert i morgen.  Jeg vil også enda en gang minne dere på at man kan ikke redigere alle bilder likt! Hvert bilde er unikt og ulike bilder “kler” ulik redigering.

Før- og etter -bilder :

Som dere ser på disse FØR og ETTER – bildene så trenger ikke alle bilder å redigeres like mye. På bilde nr 1 ser vi at hvitbalansen er HELT feil og det trengtes mye redigering. Mens på det siste bildet er det ikke så stor forskjell annet enn at kontrastene er skrudd opp + litt solid color -layers + pittelitt innstilling av color balance.

Ikke glem å melde dere på Fotokonkurransen min forresten!

3 Comments leave one →
  1. 26.02.11 11:14 am

    Nydelige bilder! :)

  2. 26.02.11 12:47 pm

    Bra innlegg, eg e på ein måde glae for at eg ikkje får sånne spørsmå,l(e ikkje liga populære så bloggen din hehe)

    for eg klare så å sei aldri å huska koss eg har redigert ett bilde – syns folk burde redigera på sin egen måde sjøl om eg forstår koffår de vil ha same redigering så dg for bildene dine e såå nydelige =D

  3. 26.02.11 5:18 pm

    Du tar så utrolig fine bilder! :):) Du har nok fått en fast leser nå :b

Leave a Reply

